رونمایی از تویوتا یاریس کراس 2021؛ شاسی بلندِ کوچک – تعطیلات رو

به این ترتیب قیمت این محصول تجاری کوچک از ۲۳۳۷۳ یورو برای مدل پایه شروع شده و برای مدل فول اکتیو تِک باید ۲۴۴۹۸ یورو بپردازید. یاریس اکو ون همچنین میتواند محمولههایی با حداکثر وزن ۴۳۰ کیلوگرم را حمل کند که این ظرفیت با اکثر رقبای حاضر در کلاس خودروهای تجاری نیم تن برابری میکند. به این موارد باید پارتیشن ایمنی پشت صندلیها و نقاط اتصال ویژه برای حمل وسایل سنگین را اضافه کرد. تویوتا یاریس هنوز هم نقاط ضعفی داره با این وجود خصوصیت اصلی خودشو حفظ کرده. یاریس با کسب ۲۶۶ امتیاز به این جایزه دست یافته و در جایگاه دوم هم فیات ۵۰۰ با ۲۴۰ امتیاز و ۹ رأی بهترین قرار گرفته است. هرچند شاید اینکه هاچبک سابکامپکت تویوتا توانسته خودروهای بسیار گرانتری را مغلوب کند عجیب به نظر برسد اما سازمان خودروی سال اروپا آنرا برندهای شایسته دانسته که از هر نظر مثل نمای بیرونی، کیفیت، تجهیزات ایمنی و رفاهی، پرفورمنس و هندلینگ، بالغ شده و پالایش یافته است. هیئتداوران ۵۹ نفرهٔ رقابت خودروی سال اروپا پس از بررسیهای فراوان، با ۱۴ رأی بهترین، این هاچبک ژاپنی را بهعنوان برندهٔ رقابت انتخاب کردهاند.

راندمان حرارتی موتور بنزینی این خودروی ژاپنی برابر با 40 درصد بوده و راننده می تواند قدرت تولیدی را تنها به چرخ های جلو منتقل کند. توان ترمز این خودرو نیز توسط دیسک ترمز خنک شونده ی ۳۵۶ میلیمتری در جلو و ۲۹۷ میلی متری در عقب تامین می شود. مدلهای دیفرانسیل جلو استاندارد تویوتا یاریس دارای سیستم تعلیق عقب پیچشی هستند. مدتی است که دپارتمان گازو با تست محصولات تویوتا در پیست جهنم سبز به عرضهی مدلهای بهینهسازی شده برای تردد جاده، با پسوند «GRMN» مشغول است. تمامی مدلهای یاریس از بستهی ایمنی تویوتا که شامل سیستم پیشگیری از برخورد و هشدار خروج از خط است بهرهمند هستند. اما یاریس به لطف ویژگیهایی مثل اعتمادپذیری، و خدمات پس از فروش، سابقهی درخشانی داره. یاریس اما برای اینکه به مرحلهٔ فینال این رقابت برسد، ۲۷ رقیب مختلف مثل بامو سری ۴، آئودی A3 و مرسدس بنز S کلاس را شکست داده است. به نظر من یکی از عجایب طراحی یاریس قرار دادن سرعت سنج، نشان گر دور موتور و هر چیزی در وسط داشبورد به جای قرار دادنشون در جای اصلی یعنی جلوی رانندست.

در سال 2014 ،یاریس،این فرزند کوچک تویوتا؛همانند برادران بزرگتر،سبک و سیاق طراحی آنان را بر خود گرفته است.طراحی آن نسبت به نسل قبل کمی عضلانی تر شده اما همچنان در رده ی کوچک شهری قرار دارد.وقتی برای اولین بار نمای جلوی یاریس را می بینید؛قطعه ی کروم و بزرگ در بالای آرم تویوتا که تا بر روی چراغ ها امتداد یافته جلب توجه می کند.دو خط کروم دیگر نیز از دو طرف آرم؛موازی با خط بالا کشیده شده و حتی ادامه ی آن در فریم چراغ هم دیده می شود.چراغ 7 ضلعی آن؛بسیار براق طراحی شده است.این مجموعه ی کروم رنگ براق بر هرچه بیشتر لوکس جلوه دادن خودرو افزوده ولی افراط در این امر را نباید نادیده گرفت زیرا به مذاق خیلی ها خوش نمی آید. همچنین وزن این خودرو نسبت به قبل ۵۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. قصد دارد خرید لوازم یدکی تویوتا را به صورت مستقیم و بدون واسطه از بازار لوازم خودرو برای مشتریان محترم آسان کند. اما اگر قصد تعویض خودرو در فاصله زمانی کمتر از 50 هزار کیلومتر را داشته باشید، با توجه به مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که با توجه به حجم بالاتر، مشابه یاریس است، گزینه خوبی را انتخاب کردهاید.

این خودرو نسبت به نسل قبل خود تغییرات زیادی را داشته که در ادامه به آن میپردازیم. این ماشین تو دههی قبل فروش زیادی نداشته و در حال حاضر هنوزم کمفروشه. ماشین تستی ما تقریبا 2000 کیلومتر کارکرده و یه گیربکس 4دنده اتوماتیک قدیمی و خجالتاور داره که نسبتهای بلند و صدای تعویض زیادی داره که از موتور ضعیف 1500 سی.سی چهارسیلندرش نیرو می گیره. اما اینم اضافه کنم که در موقع رانندگی تو بزرگراه با سرعت بالا صدای موتور و باد کیفیت سیستم صوتی رو خدشه دار می کنه. کیفیت متریال در این کلاس از بهترین هاست و سیستم صوتی استانداردش، کیفیت پخش فوق العاده ای داره. کره ای هایی که روی کیفیت و دوام شان نمی تواند به اندازه یک خودرو ژاپنی حساب باز کرد. اما، طبق بررسیهایی که انجام دادیم، به نظر میرسد که میتوان با تخصیص بودجهای در حدود 50 میلیون کمتر، خودرو بهتری را تهیه کرد. به نظر میرسد خریداران هم با این موضوع موافق هستند زیرا یاریس اخیراً به پرفروشترین محصول تویوتا در اروپا تبدیل شده است. همچنین این دومین باری است که یاریس موفق به کسب این جایزه میشود زیرا قبلاً در سال ۲۰۰۰ هم بهعنوان خودروی سال اروپا انتخاب شده بود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از تویوتا یاریس مشکی ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید

Comment
Name*
Mail*
Website*