افزایش رتبه سایت برای جذب مشتری بیشتر
ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل: 13 ترفند افزایش ترافیک ارگانیک سایت کاپریلا
اگه سایتت از HTTPS استفاده میکنه (که باید بکنه!)، نباید هیچ لینکی با HTTP توی صفحاتت وجود داشته باشه. این لینکهای HTTP باعث میشن که صفحت یه پیام ناامنی به کاربر بده و این هم میتونه اعتماد کاربر رو کم کنه و هم روی سئوی سایتت اثر بد بذاره. برای این کار میتونی از ابزارهایی مثل Ahrefs، Semrush یا Moz استفاده کنی تا بفهمی کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستن و چطور میتونی سایتت رو بهبود بدی تا شانس بهتری برای رتبه گرفتن داشته باشی. این سوالات میتونن ایدههای خیلی خوبی برای نوشتن محتوا یا حتی ساختن یه بخش FAQ (سوالات پرتکرار) روی سایتت باشن که هم نیازهای کاربر رو برطرف کنه و هم به سئو کمک کنه. Google Analytics 4 (GA4) یه ابزار رایگان و خیلی باحال برای تحلیل ترافیک سایتت و رفتار کاربرانه.
هنگام طراحی اینفوگرافیکها و قرار دادن آنها در سایت خود، تمام مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید. تبلیغات کلیکی به ازای هر کلیک (PCC) روش دیگری است که باعث میشود Google برای شما مناسب باشد. Google AdWords نیاز خاصی به هزینه ندارد، بنابراین میتوانید به راحتی بودجه خود را نگه دارید و روی بازگشت سرمایه خود تمرکز کنید. راهکارهای زیادی وجود دارد که به شما اطمینان میدهد پستهایتان در دسترس افرادی قرار میگیرد که واقعا به آن نیاز دارند. کاربران در بستر رسانههای اجتماعی با این هشتگها شروع به جستجو میکنند و محتواهای مورد نظرشان را پیدا میکنند. کاهش نرخ پرش یک هدف مهم در بهبود تجربه کاربری و موفقیت وبسایت است.
اینجا است که اهمیت حضور در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل خود را نشان می دهد. استفاده از گوگل ادز می تواند این امکان را برای شما فراهم کند که در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید. البته در این حالت هم، همه چیز به بودجه ای بستگی دارد که صرف می کنید. از همین رو در ایران نمی توان از این خدمات گوگل به صورت مستقیم استفاده کرد. آسان ادوردز برای رفع این مشکل شرایطی را فراهم کرده است تا بدون دغدغه تحریم و به سرعت بتوانید اکانت گوگل ادز خود را ثبت کنید و در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.
اهمیت تولید محتوای غیرکپی نه فقط در جلوگیری از جریمههای گوگل بلکه در جلب اعتماد کاربران است. زمانی که یک کسبوکار محتوای باکیفیت و جدیدی ارائه میدهد که به نیازهای مخاطبان پاسخ میدهد، کاربران بیشتر به آن سایت بازمیگردند و به عنوان یک منبع قابل اعتماد به آن نگاه میکنند. همچنین، محتوای اختصاصی به شما این فرصت را میدهد تا اعتبار برند خود را افزایش دهید. به طور مثال، اگر کسبوکار شما در حوزه سئو فعالیت میکند، مقالات تخصصی و جدید در زمینه بهینهسازی سایت میتواند نشاندهنده تخصص شما باشد و مشتریان بیشتری را جذب کند. بهترین راه این است که این سرمایهگذاری بلندمدت را با روشهای درست و اصولی انجام دهید تا از سرمایه و زمان استفاده شده در این زمینه بهترین نتیجه را کسب کنید.
حتی در مارکت پلیسها نیز میتوانید از اصول سئو برای بهبود نمایش محصولات خود استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات محصولات میتواند به شما کمک کند تا در جستجوهای داخلی مارکت پلیسها بهتر دیده شوید. یکی از کلیدهای موفقیت در وبینارها، ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند است. به جای تمرکز صرف بر فروش، بهتر است محتوایی آموزشی و مرتبط با نیازهای کاربران ارائه دهید. این رویکرد باعث میشود شرکتکنندگان با اشتیاق بیشتری در وبینار شما شرکت کنند و پس از آن به سایت شما بازگردند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند یا از محصولات شما استفاده کنند.
استفاده از تصاویر در صفحات سایت چه به عنوان ورود به یک گالری عکس چه برای یک پست منتشر شده در سایت می تواند ایده بسیار خوبی باشد. به عنوان مثال بعضی از فرمت ها در بعضی از دستگاه ها به خوبی بارگذاری نمی شوند و موجب کندی سرعت سایت می گردند. اگر با مفهوم عبارات بو آر ال های استاتیک و دینامیک آشنا نیستید، احتمال این مسئله کمی برایتان غریبه جلوه می کند. این یو آر ال ها با توجه به وضعیت پارامترهای خود و نسبت آن با دیتابیس سایت، محتوای متفاوتی را نمایش می دهند. یو آر ال های ثابت تنها در صورتی تغییر می کنند که ادمین سایت آن را در بک اند تغییر دهد. WHOIS به پروتکل ثبت و یافتن منابع مختلفی که به یک وبسایت مرتبط است گفته می شود.
اما می تواند به برندینگ و شناساندن آن به کاربران کمک کند تا در جستجوهای بعدی با دیدن نام سایت، وارد آن شوند. یکی دیگر از آیتم های مهم برای افزایش رتبه گوگل، بهبود سرعت سایت است. هرچه مدت زمان بیشتری طول بکشد تا سایت شما لود و در دسترس قرار گیرد، احتمال خروج کاربران از سایت بیشتر می شود. این مسئله قطعا برای هر کدام از ما اتفاق افتاده است که صبر کافی برای ماندن در سایت های کند را نداشته ایم و سریع سایت مربوطه را بسته ایم. به این صورت که شما با تبلیغات در گوگل، برند خود را به مخاطبان می شناسانید.
در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میپردازیم. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را بهصورت جزئیتر بررسی کنیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهجای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده میشود. همانطور که گفتیم، کسی که کلمه «لپتاپ» را جستجو میکند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپتاپها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپتاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو میکند، کاملاً هدف مشخصی دارد. در حالی که CTR نشان میدهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کردهاند، نرخ تبدیل نشان میدهد که چند تا از این کلیکها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است.
در رابطه با این موضوع باید ذکر کرد که هر الگوریتمی که در آن دستکاری صورت گیرد، کار مشتری با آن به مشکل بر خواهد خورد. همچنین میزان پیچیدگی الگوریتم گوگل آنقدر زیاد است که امکان دسترسی هیچکس به آن وجود ندارد. تگ H1 مهمترین تگ عنوان توی هر صفحهست که نشون میده صفحه در مورد چه موضوعیه. اگه چندین تگ H1 توی یه صفحه داشته باشی، موتورهای جستجو دچار سردرگمی میشن و نمیتونن موضوع اصلی صفحه رو بهدرستی بفهمن. برای چک کردن سرعت سایت، میتونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی. این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت میدن و راهحلهایی برای بهبودش ارائه میکنن.
سپس این تبلیغات به ساختن نام تجاری و نمایش سایت شما در مقابل مردم کمک میکند. رسانههای اجتماعی یکی از محبوبترین ابزارهای بازاریابی رایگان در سراسر جهان هستند و در افزایش ترافیک سایت نقش دارند. از این رسانهها میتوانید برای تبلیغ پستهای وبلاگ و سایر صفحات مفید خود در وب سایت استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید فالوورهای رسانههای اجتماعی خود را به بازدیدکنندگان وبسایت تبدیل کنید. سپس محتوای خود را به اشتراک بگذارید و ترافیک را از شبکههای آنها جذب کنید.
در ابتدا سایت شما توسط متخصصین وب پویا از لحاظ سئو تکنیکال، سئو خارجی و داخلی بررسی می شود. زیرا وضعیت کنونی سایت شما در اقدامات و زمان لازم برای سئو موثر است. طراحی ساده و کاربرپسند یکی از اصول اساسی تجربه کاربری است که کسبوکارهای ایرانی باید به آن توجه کنند. در دنیای امروز که کاربران زمان کمی برای جستجو دارند، طراحی پیچیده و دشوار میتواند آنها را از سایت شما دور کند. بنابراین، دسترسی سریع و راحت به اطلاعات باید از اولویتهای طراحی سایت باشد. یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تصاویر برای SEO، استفاده از تگ Alt است.
این سه بخش تأثیر زیادی روی سئو دارن و هم برای گوگل و هم برای کاربرا مهم هستن. بازهم حرف از افزایش رتبه سایت شد و صحبت از کلاه سفید یا سیاه بودن به میان آمد. چون به هر حال روزی سربازان جریمه گر گوگل به سراغتان آمده و سایت را کله پا خواهند کرد. اگر هم کلاه سفید باشید باید همیشه منتظر باشید، نه یک روز و دو روز، بلکه ماهها و سالها! چون راستش را بخواهید گوگل با کلاه سفیدهای قانونمند هم سر لج داشته و به این سادگیها به آنها رتبه نمیدهد. کلاه خاکستریها برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از تکنیکهایی استفاده میکنند که نه آنقدر قانونیاند که به آنها بگوییم کلاه سفید، نه آنقدر کلاه بردارانهاند که نامشان را بگذاریم کلاه سیاه!
افزایش وفاداری مشتری برای هر کسب و کاری بسیار مهم است، زیرا مشتریان وفادار برای کسب و کار شما ارزشمند هستند. از سوی دیگر، نرخ بازگشت کاربر پایین نشان می دهد که کاربران از تجربه خود راضی نیستند و احتمال بازگشت آنها برای بازدیدهای بعدی کمتر است. اگه میخوای سایتت رو به بهترین شکل ممکن سئو کنی و تو گوگل بدرخشه، با ما تماس بگیر. تیم متخصص ما با سالها تجربه در زمینه سئو، آماده ارائه خدمات به شما هست. تنظیمات نادرست میتواند موجب کاهش رتبه سایت یا عدم ایندکس شدن صفحات مهم شود. بنابراین، پیش از اعمال تغییرات، حتماً از دانش کافی یا مشاوره تخصصی بهره بگیرید.
فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگه که کدوم صفحات و فایلهای سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. بهعبارت ساده، این فایل راهنمایی میکنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی. راستش را بخواهید محتوایی که دو سال قبل نگارش شده یا تصویری که 5 سال قبل منتشر شده به درد گوگل نمیخورد. علاوه بر این، باید بر روی لینک دهی به صفحات داخلی و خارجی نیز تمرکز کنید، زیرا هرچه پیوندهای داخلی بیشتری داشته باشید، فهرست شدن وبسایت برای خزندهها آسانتر خواهد شد. هنگام تلاش برای رسیدن به بالاترین رتبه در گوگل، باید ساختاری نسبتا ساده و قابل اعتماد برای وبسایت ایجاد کنید و سلسله مراتبی واضح و قابل درک در صفحات آن داشته باشید.
ممکنه محتواهای قدیمیت نیاز به بهروزرسانی داشته باشن یا حتی بعضی از صفحات دیگه نیازی به وجودشون نباشه. با بازبینی محتوا میتونی کارایی سایتت رو بهبود بدی و محتوای جدیدتری که به نیاز کاربران میخوره رو جایگزین کنی. اگه تگ عنوانت تکراری یا ناقص باشه یا اصلاً وجود نداشته باشه، سایتت ممکنه توی نتایج جستجو افت کنه. برای افزایش رتبه سایت در گوگل، از رقبا الگو بگیرید، آنها مسیر را بلدند! برای ساخت یک شبکه لینک، باید درباره درخواست بک لینک از دیگر وبسایتها و وبلاگها فعال باشید و از قانونی بودن آنها و عدم ایجاد مشکلاتی در الگوریتم، اطمینان حاصل کنید.
این نوع کلمات کلیدی، نیاز خاص کاربران را منعکس کرده و میتوانند منجر به جذب ترافیک هدفمند شوند. در نتیجه، سرمایهگذاری در بهبود رتبه سایت در گوگل، یکی از بهترین راهکارها برای رشد و توسعه کسبوکارهای آنلاین است. با توجه به دانش فنی کارشناسان ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر شما میتوانید در مدت کوتاهی به لینک اول گوگل برسید. از این رو در بازدید وبسایتتان ترافیک ایجاد شده و قطعاً کسب و کار پررونقی خواهید داشت. ابزار KW RANK، یک ابزار ایرانی برای افزایش رتبه سایت است که تنها یک هفته میتوان از آن به صورت رایگان استفاده کرد.
بهعنوان مثال، نویسندگان BuzzFeed و Upworthy اغلب بیش از بیست عنوان مختلف مینویسند. آیا این عنوان جذاب است، مخاطب را به خواندن ترغیب میکند و در نهایت به افزایش ترافیک سایت کمک میکند؟ اینها همه سؤالاتی است که یک عنوان نویس حرفهای از خود میپرسد. بک لینکهای تجارتهای مکمل، کسبوکار شما را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار میدهد. از دیگر منابع جهت افزایش بازدید سایت، اینفوگرافیکها میباشند که قابل کلیک و به اشتراک گذاری دارند. آنها منابع خوبی برای لینک دهی به سایت شما هستند و ساخت آنها در وب سایتهایی مانند infogr.am و Canva ساده است.
همچنین چنانچه مراکز دیجیتال مارکتینگ برای شما سایتی را طراحی کنند که دارای متدهای لازم نباشد. پس سعی کنید طراحی سایت شما به گونهای باشد که از گوگل رتبه منفی دریافت نکنید. همچنین از روشهای غیر مجاز مانند کلاه سیاه در آن استفاده نشده باشد. ساختار سایت یعنی این¬که تمامی المان¬ها و تگ¬ها بهدرستی به کار رفته باشند. برای این کار، اول از ابزارهایی مثل Google Alerts یا Mention استفاده کن تا اشارههای بدون لینک به برند یا محصولت رو پیدا کنی.
الگوریتمهای موتورهای جستجو و نیازهای کاربران همواره در حال تغییر هستند، به همین دلیل بهروزرسانی مداوم محتوای سایت امری ضروری است. تولید محتوای جدید و بهروزرسانی مقالات قدیمی بر اساس جدیدترین اطلاعات و تغییرات بازار، میتواند باعث افزایش بازدید سایت فروشگاهی شما شود. همچنین بررسی و بهبود تجربه کاربری (UX) بر اساس بازخوردهای مشتریان، به ماندگاری بیشتر کاربران در سایت و افزایش نرخ تبدیل کمک میکند. عنوان و توضیحات متا دو عنصر کلیدی در بهینهسازی صفحات وب برای موتورهای جستجو هستند که میتوانند تأثیر مستقیمی بر نرخ کلیک (CTR)، تجربه کاربری و افزایش رتبه سایت داشته باشند. عنوان، اولین چیزی است که کاربران در نتایج جستجو مشاهده میکنند و توضیحات متا به آنها کمک میکند تا بفهمند آیا محتوای صفحه با نیاز آنها همخوانی دارد یا خیر. در تولید محتوای وبلاگ، استفاده از کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) یکی از مهمترین عوامل برای بهینهسازی سئو است.
روشهای زیادی برای برقراری ارتباط روزانه با مخاطبان وجود دارد، اما موثرترین روش، برقراری ارتباط از طریق شبکههای اجتماعی است. شبکههای اجتماعی به شما امکان میدهد که به راحتی پیامهای مستقیم یا خصوصی را ارسال و دریافت کنید؛ بنابراین مشتریان و مخاطبان شما با هرگونه سوالی که داشته باشند به شما مراجعه میکنند. این فرصتی ایجاد میکند تا شما با آنها ارتباط برقرار کنید و به سوالاتشان پاسخ دهید. به طور کلی ربات های گوگل به خزیدن در سایت ها پرداخته و هر صفحه ای را ایندکس می کنند.اما شما می توانید با استفاده از یک سری دستور العمل ها جلوی جستجو و ایندکس آنها را بگیرید . ممکن است صفحاتی در وب سایت خود داشته باشید که نخواهید ایندکس شوند تا از به وجود آمدن محتوای تکراری جلوگیری شود.
هنگامی که URL صفحات از 74 کاراکتر کمتر باشند، در نتایج گوگل به طور کامل مشاهد می شوند. اینگونه شما می توانید مهم ترین صفحات خود را به موتور جستجو معرفی کنید. به صفحاتی که در آن ها لینک سازی داخلی صورت نگرفته است، صفحات یتیم می گوییم. هنگامی که موتور جستجو با چنین صفحاتی برخورد می کند، آن ها را بررسی نخواهد کرد. زیرا بررسی صفحات توسط موتور جستجو از لینکی به لینک دیگر صورت می گیرد. برخی افراد تصور می کنند رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل در کوتاه ترین زمان، حتی در یک ماه امکان پذیر است.
استفاده از عکس مناسب با متن جایگزین نیز به افزایش جستجو کمک میکند. بهکاربردن ویدئوی مرتبط نیز زمان حضور بازدیدکننده در سایت را افزایش میدهند و در نتیجه رتبه سایت را بالا میبرد. محتواهای قدیمی سایت را نیز باید بهروز کنید تا بهعنوان یک سایت ازکارافتاده شناخته نشوید. رعایت سئوی درون صفحه یکی از مهمترین تاکتیکها برای افزایش ترافیک رایگان سایت است. تاکتیکهای سئو زیادی برای افزایش رتبه سئو وجود دارد که بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.
به عنوان مثال شاید در سایت خود دو نسخه متفات از یک محتوا را داشته باشید. اگر چنین حالتی در سایت شما وجود دارد و نمیخواهید که رتبه سایت در گوگل کاهش پیدا کند بهترین راهکار استفاده از تگ کانونیکال می باشد. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیشبینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوهبر این، با قابلیتهایی مثل Keyword Gap میتوانید شکافهای استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصتهای جدیدی برای بهبود رتبهبندی خود بیابید. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغکنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه میدهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است.
با افزایش فعالیت خود در شبکه های اجتماعی می توانید فالوور های جدید کسب کنید. منظور ما از فعالیت در اینجا هر گونه اقدامیست که در ارتباط با مخاطبینتان در شبکه های اجتماعی صورت میگیرد. بنابراین بهتر است که به صورت دوره ای اقدام به چک کردن بک لینک های سایت خود کنید. شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول لیستی از بک لینک های سایت خود را دانلود کرده و آنها را با استفاده از ابزارهای مربوطه آنالیز کنید. در صورت یافتن بک لینک های اسپم نسبت به پاک کردن یا disavow کردن آن ها اقدام کنید.
استفاده از خط تیره برای جدا کردن کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنه که کلمات رو به درستی تشخیص بدن. همچنین، از استفاده از کاراکترهای خاص یا اعداد بیمعنی توی URL خودداری کن. گوگل وقتی سایتتو میخزه (crawl میکنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمیتونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته میشه، اگه رفع نشن، میتونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحتتر پیداش کنن.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری