خودرو mvm 315 پلاس 2023-12-19

ام‌وی‌ام 315 پلاس، پرآپشن و اقتصادی از مدیران خودرو مجله 777

مدل فیس لیفت این خودرو در سال 1394 روانه بازار شد و توانست بهتر از قبل با پژو 206 تیپ 5 به رقابت بپردازد. مدیران خودرو در سال 1399 دومین فیس لیفت ام وی ام 315 را با پسوند پلاس به بازار عرضه کرد این خودرو با هدف رقابت بهتر با پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچ بک‌های اتوماتیک و اقتصادی طراحی شد؛ چرا که این خودرو در این نسخه از گیربکس اتوماتیک نیز بهره می‌برد. ایجاد تنوع و ارائه نسخه‌های فیس لیفت شده و نوین محصولات چری در بازار ایران از همان ابتدا از مهم‌ترین وجه تمایز‌های شرکت مدیران خودرو در مقایسه با سایر خودروسازان داخلی بوده است. در نتیجه نسل سوم 315 با نام 315 پلاس در حالی روانه بازار شده است که رقبای آن از سایر خودروسازی‌های وطنی، طی یک یا دو دهه گذشته دستخوش هیچ تغییرات ظاهری و فنی بارزی نشده‌اند.

مشخصات فنی موتور

البته نمونه‌های اتوماتیک آن نیز وجود دارند که این مشکل در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل برای جابجایی بین دنده‌ها شاید خیلی احساس راحتی نداشته باشید. یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بی‌کیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است. البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد. رسیدن به درک درست از معایب یک خودرو در تصمیم‌گیری برای خرید آن اهمیت زیادی دارد.

طراحی خارجی – بررسی مشخصات MVM 315 پلاس

توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان می‌آید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم. به‌عبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام 315 را نسبت به خودروهای هم‌رده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو 206 و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس 50 به‌عنوان رقبای آن شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام 315 جلب می‌کنیم.

نصب اپ محاسبه قیمت روز خودرو

ام وی ام 315 پلاس به سانروف نیز مجهز شده است که یک آپشن تاثیرگذار و دوست‌داشتنی برای مشتریان ایرانی است. کابین خودرو نیز فضای کافی برای چهار بزرگسال را ارائه می‌دهد و در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی پژو 207، جادارتر و راحت‌تر است. از این رو می‌توان گفت که ام وی ام 315 پلاس تا حدودی مناسب استفاده خانواده‌های کوچک است و برخلاف رقیب خود از برند پژو، سرنشینان را در سفرهای طولانی خسته و آزرده نخواهد کرد. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، آیا می‌توان موارد دیگری را به فهرست مزایا و معایب MVM 315 افزود؟ اصلا پاسخ شما به سوال ام وی ام 315 بخریم یا نه، چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه حتما با ما در میان بگذارید.

ایمنی MVM 315plus

پژو ۲۰۷ جدید نسبت به مدل قبلی خود تحولات چندانی را در بخش طراحی داخلی تجربه نکرده و مواردی هم‌چون غربیلک فرمان جدید و نمایش‌گر داشبورد به آن اضافه شده است. طرح داشبورد ۲۰۷ در مقایسه با محصولات روز، چندان زیبا و خوش‌فرم به‌نظر نمی‌رسد؛ اما وقتی آن را با تولیدات هم‌رده داخلی مقایسه می‌کنیم، می‌فهمیم که نباید زیاد نسبت به‌ ظاهر قدیمی داشبورد Peugeot 207i عیب‌جویی کرد. ام وی ام ۳۱۵ پلاس پس از عرضه ام وی ام ۳۱۵ نیو، در نهایت، در سال ۱۳۹۹ معرفی و عرضه شد و تا سال ۱۴۰۰ عرضه شد.ام وی ام ۳۱۵ پلاس از نظر طراحی و امکانات دچار تغییراتی شد که نسبت به قبل خود بهتر شد و فقط هم با گیربکس اتوماتیک عرضه شد.در ادامه به بررسی مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس میپردازیم. این هاچ بک چینی از لحاظ چهره و آپشن نسبت به رقبای خود در سطح بالاتری قرار دارد، اما کیفیت ساخت و متریال کابین آن مناسب نبوده و پس از چند سال مالکان با کاهش کیفیت آنها مواجه می‌شوند. هرچند رقبای این خودرو نیز از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار ندارد، اما مدیران خودرو طی سال‌های اخیر با شرایط فروش مناسب و اقساط بلندمدت توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتاب‌گیری خیلی حساس هستند.

این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. همان‌طور که در بخش فنی اشاره شد، قوای محرکه پژو ۲۰۷ و ۳۱۵ مشابهت فراوانی نسبت به یکدیگر دارد و نمی‌توان برتری محسوسی میان عملکرد این دو خودرو در بحث شتاب و چالاکی مشاهده کرد. با این وجود، سفت‌تربودن سیستم تعلیق Peugeot 207i سبب شده است تا تجربه رانندگی با آن اندکی اسپرت‌تر به‌نظر برسد و هندلینگی قابل‌قبول‌تر به‌همراه پایداری بیشتر حین عبور از پیچ‌ها، برای هاچ‌بک فرانسوی فراهم باشد.

بخشی از مشکل مربوط به طراحی صندوق عقب و بخشی دیگر نیز به هاچ‌بک بودن آن ارتباط دارد. البته پس از مدتی نشستن پشت فرمان ام وی ام 315 به این شرایط عادت خواهید کرد. خودروی MVM 315+ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه می‌باشد که حداکثر توان خروجی برابر با ۱۰7 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱40 نیوتن‌متر می‌باشد که در دور موتور 3000 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

مشخصات تولید کننده

به همین دلیل ام وی ام 315 پلاس برای استفاده خانواده‌های کوچک بر خلاف پژو 207 یک خودرو نسبتا مناسب محسوب می‌شود و سرنشینان در مسافرت‌های طولانی خسته نخواهند شد. هاچ بک‌های اقتصادی در بازار ایران از محبوبیت خاصی بهره می‌برند و و اکثر خودروسازان بخش دولتی و بخش خصوصی طی سال‌های گذشته با عرضه یک یا چند هاج بک توانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند. ام وی ام 315 نیز یکی از هاچ بک‌های پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود که مدیران خودرو آن را به بازار عرضه کرد؛ این خودرو تا به امروز در دو نسل به بازار ایران عرضه شده و اخیرا نیز شاهد عرضه نسخه ارتقا پیدا کرده آن با نام ام وی ام 315 پلاس به بازار بوده‌ایم. ام وی ام 315 پلاس در حقیقت نسخه ارتقاء یافته ام وی ام 315 است که چند سالی است در بازار خودرو ایران توسط مدیران خودرو عرضه می شود.

ام وی ام 315 پلاس به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده هاچ بک چینی MVM 315 محسوب می‌شود. در ادامه شما را با مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تغییرات جدید این خودرو آشنا خواهیم کرد. در بخش مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس نیز شاهد تفاوت‌هایی با نسخه پیشین هستیم اما این تفاوت‌ها به چند مورد محدود شده‌اند. همچنان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت این خودرو قرار دارد که به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است.

همچنین مشابه نسل گذشته دیسپلی جدید 8 اینچی این نسل امکان اتصال موبایل به سیستم صوتی و مشاهده محتویات موبایل بر روی دیسپلی خودرو Mobile Mirror Link و ساپورت GPS در کنار قابلیت پشتیبانی DVD, MP3, SD را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. بزرگترین تغییر صورت گرفته بر روی این خودرو تجهیز آن به گیربکس اتوماتیک مشابه MVM X22 است. در حالی که تقاضا برای خودروهای اتوماتیک با توجه به مشکلات ایران خودرو و سایپا در عرضه چنین محصولاتی بسیار بالا رفته، این اقدام مدیران خودرو کاملا متناسب با نیاز بازار است، هرچند قیمت خودرو را نیز مسلما بالا می برد.

کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام 315 از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. واقعیت این است که در طراحی نمای جلوی این خودو تا حدی از نهنگ الگوبرداری شده است. رینگ‌های سایر 15 اینچ با 10 پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده می‌شود. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

برای بخش جانبی تغییرات بسیار جزئی در نظر گرفته شده است؛ در واقع طراحان راهنمای روی گلگیرها را به روی آینه منتقل کردند و رینگ‌های خودرو نیز اکنون از طرح جدیدی بهره می‌برند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

MVM 315 پلاس در تابستان ۱۳۹۹ به‌عنوان جدیدترین نسخه این هاچ‌بک چینی به سبد محصولات شرکت مدیران خودرو اضافه شد که به‌روزرسانی نمای چهره به‌ویژه استفاده از سپر جلوی جدید و هم‌چنین تغییر کامل طراحی داخلی به سبک مدل کراس‌اوور ام وی ام X22، در آن مشهود است. پس از گذشت حدود 8 سال از عرضه انواع تیپ های 315، ام وی ام 315 پلاس برای اولین بار در تابستان 99 با جعبه دنده اتوماتیک عرضه شد؛ امکانی در رقبای این خودرو از ابتدا وجود داشت. 315 پلاس متوجه تغییرات جزیی (فیس لیفت) در نمای بیرونی خود است در حالی که طراحی داخلی آن کاملا به روز شده. همچنین فرمان برقی و سیستم کنترل پایداری ESP بر روی این خودرو قرار گرفته است. مدیران خودرو همرمان با عرضه ی MVM 315 پلاس شرایط خرید قسطی آن را نیز برای مشتریان فراهم نمود. تغییر اصلی در مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس شامل جعبه دنده خودرو شده است، جایی که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک جایگزین جعبه دنده 5 سرعته دستی شده است.

ام وی ام ۳۱۵ پلاس با اینکه پیشرفت خوبی به نسبت قبل داشته و با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه شده، ولی همچنان قیمت بالایی دارد و البته اگر این خودرو مورد پسند شماست، میتواند گزینه خوبی از نظر کیفیت و امکانات به شمار برود. خودروهای چینی با امکانات متنوع خود در بازار ایران توانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند و ام وی ام 315 پلاس نیز از امکانات متنوعی بهره می‌برد. در واقع ام وی ام 315 پلاس برای مشتریانی که خواهان آپشن‌های ایمنی و رفاهی متعددی هستند نسبت به رقبا گزینه بهتری محسوب می‌شود. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 107 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متر را به تولید برساند که نسبت به سایر رقبا در سطح مناسبی قرار دارد.

315 که در نسخه سدان هم به تولید رسیده بود، امروز سومین نسل خود را بر خط تولید شرکت مدیران خودرو و بازار کشور تجربه می‌کند و بیش از هر زمان دیگری در بازار ایران جا افتاده است. ام وی ام 315 پلاس دومین فیس‌لیفت انجام شده روی این هاچ‌بک اقتصادی است و طراحان در مراحل توسعه آن تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا ظاهر خودرو با کمترین هزینه ممکن اصلاح شود. افزودن جلوپنجره و چراغ‌های روشنایی در روز به همراه سپر جدید، سهم به سزایی در تغییر چهره جلو داشته‌اند. طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو 206 بازار دست دوم ام وی ام 315 وضعیت ضعیف‌تری داشته باشد.

استفاده از تریم تزئیناتی دو رنگ نارنجی مشکلی و متریال متمایز بخش میانی و افقی داشبرد کمک شایانی به افزایش جلوه و زیبای نمای داخلی 315 پلاس کرده است که حالا و در این نسل از همیشه بیشتر است. روکش چرمی صندلی‌‌ها و رودری‌های خودرو با دوخت اسپرت و تریم دو رنگ نارنجی/مشکی نیز در ارائه جلوه بسیار جذاب‌تر نمای داخلی 315 پلاس نقش اساسی ایفا می‌کند. مدیران خودرو اولین بار خودرو 315 را در سال 1391 روانه بازار ایران کرد تا بازار راکد خودروهای هاچ‌‌بک اقتصادی کشور را وارد رقابتی نوین کند. این خودرو با افزوده شدن به سبد هاچ‌بک‌های کشور، بازاری که نزدیک به یک دهه بدون تحرک و تنوع بود را به چالش کشید و رنگ و لعاب جدیدی به این سبد محبوب تولید داخل داد. در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان می‌دهد.

دوربین عقب خودروی ام وی ام 315 پلاس با خطوط کمکی پویا در مانیتور می‌تواند فواصل شما را با موانع موجود در پشت خودرو به شما نمایش دهد و در راحت‌‌تر پارک کردن خودرو به شما کمک کند. طراحی بدنه خودروی MVM 315+ همچون قفسی مستحکم و ایمن به صورت 360 درجه از راننده و مسافران محافظت می‌کند. در ساخت بدنه خودروی ام وی ام 315 پلاس از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است که در تصادفات از نقاط مختلف قابلیت جذب ضربات و تامین حداکثر ایمنی سرنشینان را دارا می‌باشد. طراحی خودروی MVM 315+ مجهز به مهندسی عایق صدا می‌باشد که این امر باعث جلوگیری از صداها و لرزش‌های ناهنجار بیرونی به داخل خودرو شده است و محیطی آرام و دلنشین را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. رینگ آلمینیومی 15 اینچی تایرهای خودروی MVM 315+ با برش الماسی به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار پویا به نظر می‌رسند و در عین سادگی، جلوه‌ای اسپرت را به بیننده القا می‌کند. آینه‌های بغل برقی خودروی خودروی ام ی ام 315 پلاس با زاویه دید بی‌نظیر خود به فناوری‌هایی همچون جمع شدن اتوماتیک، بخارزدایی خودکار و چراغ‌های راهنمای LED ترکیب شده است، که نشان‌دهنده به کارگیری تکنولوژی روز دنیا است.

ام وی ام 315 پلاس از نظر ظاهری، کابین و آپشن تفاوت هایی با نسخه معمولی کرده و باعث شده تا به عنوان یک رقیب جدی برای هاچ بک های مطرح جاده مخصوص خودنمایی کند. در این صفحه می توانید مشخصات فنی و همچنین بررسی کامل ام وی ام 315 پلاس را مطالعه کنید. ام وی ام 315 در سال 1391 وارد بازار ایران شد که به شدت مورد استقبال واقع شد، فیس لیفت دوم این محصول در سال 1393 و مدل اسپرت آن در سال 1394 وارد بازار ایران شده است.

محصول 315، هاچ بک زیبا و مدرن همواره از فروش خوب و جایگاه مناسب در بازار ایران برخوردار بوده و حال شرکت مدیران خودرو آماده می شود تا سومین فیس لیفت این محصول را وارد بازار کند. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تفاوت قابل‌توجهی با قیمت ام وی ام 315 هاچ بک پلاس اتوماتیک دارد و همین گزینه می‌تواند برخی از مشتریان را به سمت حریف چینی سوق دهد. البته این سخن به معنای فروش ضعیف‌تر ۲۰۷ اتوماتیک نسبت به ۳۱۵ پلاس نخواهد بود؛ بلکه ۲۰۷ به‌عنوان یک هاچ‌بک پرفروش در بازار ایران تلقی می‌شود و به‌ نظر می‌رسد در هر شرایطی، از رونق معاملاتی بیشتری نسبت به MVM315 برخوردار باشد. 315 پلاس سومین و نوین‌ترین نسل تولیدی 315 است که از تابستان 1399 با تغییرات ظاهری و فنی قابل توجه از سوی مدیران خودرو روانه بازار ایران شد. این خودرو در حقیقت همان چری A3 است که از سال 2009 روانه خط تولید شد و از همان ابتدا نیز به سرعت از سوی مدیران خودرو به بازار داخلی ایران راه یافت. برای ارزیابی کامل مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به امکانات رفاهی آن نیز بنگریم.

در واقع تریم داخلی ام وی ام 315 پلاس از تریم داخلی ام وی ام ایکس 22 گرفته شده و اکنون با رنگ‌بندی مشکی و نارنجی جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. همچنین طراحان با استفاده از سبک طراحی جدید به همراه رنگ‌بندی جذاب توانستند این خودرو را به یک هاچ بک اسپرت تبدیل کنند. تغییرات در نمای جانبی در ریم‌های آلومینیومی آلیاژی 15 اینچی با طراحی جدید و آینه‌های جانبی مجهز به چراغ‌ راهنما مستقل دیده می‌شود. سپر عقب 315 نیز در هماهنگی با نمای جلو خودرو دستخوش تغییرات ظاهری مشابه شده است و حالا با دربر گرفتن خط جانبی گلگیرهای عقب و استفاده از تزئینات کرومی و دفیوزر، در تناسب و هماهنگی کامل با نمای جلو خودرو است.

مصرف سوخت ماشین ام وی ام 315 پلاس

ظرفیت فضای صندوق عقب خودروی ام وی ام 315 پلاس 450 لیتر است، که می‌توان با باز کردن صندلی های عقب فضای صندوق عقب این خودروی هاچ بک را تا 1450 لیتر افزایش داد. جلوپنجره مشبک بزرگ خودروی MVM 315+ با طراحی لانه زنبوری و قرارگیری لوگوی کمپانی مدیران خودرو در مرکز خود، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. بزرگ بودن جلو پنجره خودروی ام ی ام 315 پلاس نه تنها موجب جذابیت هر چه بیشتر این خودرو شده است، بلکه با امکان انتقال جریان هوا به شکل موثری راندمان سوخت را بهبود می‌بخشد. 315 پلاس با داشتن ابعاد بزرگ‌تر نسبت به رقبا فضای صندوقی برابر با 420 لیتر دارد که با خوابیدن صندلی‌های ردیف دوم به صورت 60/40، این فضا تا رقم قابل توجه 1400 لیتر قابل افزایش است. به این ترتیب 315 پلاس نه تنها یک هاچ‌بک اقتصادی درون‌ شهری است بلکه از نظر فضای نشیمن و حمل بار داخلی از رقبای امروزی خود سرتر است. در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 باید نگاهی به استهلاک خودرو نیز بیندازیم.

مدیران خودرو برای ظاهر ام وی ام 315 پلاس تغییرات زیادی را نسبت به قبل در نظر نگرفت، اما کابین آن نسبت به قبل با تغییرات زیادی همراه شده است. طراحان بروزرسانی‌های زیادی را برای بخش داخل این هاچ بک چینی در نظر گرفتند و توانستند آن را نسبت به قبل متفاوت سازند. ام‌وی‌ام 315 پلاس در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده نیز هم اکنون در اوج خود قرار دارد. این خودرو برای اولین بار سبک طراحی نوین داشبرد و تریم دو رنگ داخلی را در تاریخ حضور خود در بازار ارائه داده است. برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 315 پلاس که تغییر چندانی را در مقایسه با نسخه پیشین دریافت نکرده بود، در کابین شاهد بروزرسانی‌های متعددی هستیم و می‌توان گفت که ظاهر داخلی این خودرو کاملا دگرگون شده است.

این میزان نیرو، توسط گیربکس چهارسرعته اتوماتیک به محور جلو ارسال خواهد شد و در نمونه دستی Peugeot 207i نیز، وظیفه انتقال نیرو به یک گیربکس ۵سرعته سپرده شده است. گیربکس خودرو به عنوان تغییر اصلی در بخش فنی ام وی ام 315 پلاس محسوب می‌شود؛ در واقع مدیران خودرو به جای گیربکس 5 سرعته دستی از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برای این خودرو استفاده کرده است. چنین تغییراتی باعث شده تا جایگاه این خودرو در بازار ارتقا پیدا کند؛ زیرا در حال حاضر هاچ بک‌های اقتصادی کمی با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شوند. مدیران خودرو برای ام وی ام پلاس سانروف نیز در نظر گرفته است که برای مشتریان ایرانی یک آپشن دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. در کابین خودرو نیز برای 4 سرنشین بزرگسال فضای مناسبی وجود دارد و در مقایسه با پژو 207 باید بگوییم این هاچ بک چینی جادارتر و راحت‌تر به نظر می‌رسد.

خودرو 315 از پلتفرم مشترکی با MVM X22 داشته و حال در مدل پلاس بیش از پیش به آن شبیه شده است. هر چند بهتر بود انتظار داشت مدیران خودرو در بهبود مدل 315 دست به ابتکارات جدیدی بزند ولی به طور کلی تغییرات صورت مثبت و رو به پیشرفت تلقی شده و در صورت قیمت گذاری صحیح و شرایط فروش مناسب و متناسب به بازار می تواند شرایط مدیران خودرو را در بازار بهتر از قبل نماید. بزرگترین تغییر خودرو در بخش آپشن های ایمنی و رفاهی به اضافه شدن ESP یا همان سیستم کنترل پایداری خودرو مربوط می شود. در واقع در اینجا نیز یکی از آپشن های ام وی ام X22 در سال گذشته به آن خودرو اضافه شده بود حال به مدل 315 نیز اضافه شده است. تریم داخلی خودروی ام وی ام 315 پلاس در طراحی جدید خود توسط کمپانی مدیران خودرو با استفاده از ترکیب چرم، دستگیره‌های خوش‌ساخت همراه با روکش کروم براق و تزئینات منحصربفرد بسیار لوکس‌تر شده و محیطی گرم و دلنشین را برای سرنشینان فراهم کرده است. چراغ‌های جلوی خودروی ام ی ام 315 پلاس با الهام از چشمان عقاب؛ ساختاری یکپارچه و اسپرت با لایه‌بندی منحصربفرد را به نمایش گذاشته است.

بنابراین دعوت می‌کنیم که با دقت زیاد نکاتی که در این بخش از مطلب مزایا و معایب ام وی ام 315 ذکر می‌کنیم، توجه نمایید. یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام 315 بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. این موضوع در احساس راحتی برای راننده در طول نشستن پشت فرمان خودرو اهمیت زیادی دارد. البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. در آخرین فیس لیفت خودروی ام وی ام 315؛ کنسول مرکزی این خودرو چهره‌ای بسیار جذاب و اسپرت به خود گرفته است. کمپانی ام وی ام کنسول مرکزی خودروی MVM 315+ را به طور کامل تغییر چهره داده و ظاهری بسیار متفاوت‌تر و خاص‌تر از قبل را برای این خودرو رقم زده است.

چراغ‌های جلوی خودروی MVM 315+ با قابلیت امکان تنظیم ارتفاع نور؛ افق روشنایی گسترده‌ای را در سطح جاده برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. در بخش عقب خودرو نیز یک دیفیوزر با دو جای خروجی اگزوز غیر واقعی در سپر به چشم می‌خورد که توانسته ظاهر خودرو را نسبت به قبل اندکی تغییر دهد. به طور کلی تغییرات ظاهری ام وی ام 315 پلاس نسبت به مدل قبلی جزئی است، اما چنین تغییراتی باز هم توانسته بین نسخه قبلی و جدید تفاوت ایجاد کند. در کل نسل جدید 315 در مقایسه با مدل قبلی ارزش خرید بالاتری دارد اما نوسانات نرخ ارز و تورم موجود و همچتین قیمت 170 میلیون تومانی New315 در زمان درج این مقاله اما و اگر های زیادی برای قیمت گذاری خودرو مذکور به وجود می آورد و باید تا زمان عرضه آن خودرو منتظر قیمت آن باشیم. با در نظر گرفتن تمامی شرایط می توان با اطمینان گفت مدیران خودرو برای این خودرو قیمتی بالای 200 میلیون تومان در نظر خواهد گرفت.

در سوی دیگر، MVM315 به یک فرمان نرم برقی مجهز شده است و به‌دلیل بهره‌مندی از سیستم تعلیق ملایم‌تر، کیفیت سواری آسایش‌بخش‌تری را به راننده و سرنشینان خود ارائه می‌دهد. دسترسی به ادوات مختلف برای رانندگان و هم‌چنین رعایت اصول ارگونومی طراحی کابین در هر دو خودرو نیز، قابل‌قبول برآورد می‌شود. البته میزان دید به بیرون ام وی ام ۳۱۵ پلاس اندکی نسبت به ۲۰۷ برتری دارد و سطح تسلط بیشتری نسبت به پیرامون خودرو را برای راننده 315 فراهم می‌آورد. قدرت ترمزگیری هر دو خودرو نیز در مصارف عادی رضایت‌بخش خواهد بود؛ اما وجود ترمز کاسه‌ای در رقیب چینی، 207 مجهز به ترمز عقب دیسکی را در رده بالاتری از این منظر قرار خواهد داد. این دو هاچ‌بک در بخش فنی، مشابهت زیادی با یکدیگر دارند و نمی‌توان تفاوت فاحشی بین قوای محرکه ام وی ام ۳۱۵ پلاس و پژو ۲۰۷ مشاهده کرد. هر دو مدل، قوای محرکه خود را از پیشرانه‌های چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم‌های تقریبا مشابه دریافت می‌کنند؛ به‌نحوی‌که ۲۰۷ مجهز به موتور TU5 قادر به تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود.

سطح کیفی متریال کابین هر دو خودرو، چندان دل‌چسب به‌نظر نمی‌رسد و حتی باید گفت پژو ۲۰۷های جدید نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر، شاهد افت کیفیت نیز بوده‌اند. پس از عرضه پژو ۲۰۷ به بازار ایران، برخی مشتریان نسبت به حالت اغراق‌آمیز و نسبتا بزرگ چراغ‌های جلویی این خودرو ابراز نارضایتی کردند و آن را ناهماهنگ با ظاهر سایر بخش‌های بدنه دانستند. نسل اول این خودرو در ایران در سال 1391 توسط مدیران خودرو ارائه شد که دارای موتور 1500 سی سی با قدرت 107 اسب بخار بود و لازم به ذکر است این موتور هنوز نیز بر روی مدلهای فعلی این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. نسل اول مجهز به گریبکس دستی 5 سرعته و رینگ 15 اینچ و سیستم ترمزی مجهز به ABS -EBD که در محور جلو مجهز به دیسک و محور عقب مجهز به ترمز کاسه ای بود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4، ایموبلایزر، دو ایربگ برای سرنشینان جلو بود و سیستم صوتی آن دارای درگاه aux – usb بوده است. این هاچ بک چینی می‌تواند ظرف مدت 12.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

دسترسی سریع

تریم داخلی ام وی ام 315 پلاس اکنون با ام وی ام X22 مشترک است و از رنگ‌بندی مشکی و نارنجی بهره‌ می‌برد. استفاده از سبک طراحی جدید در کنار رنگ‌بندی جذاب سبب شده است تا ام وی ام 315 پلاس همچون یک هاچ‌بک اسپرت به نظر برسد. اساسا خودروهای چینی در بازار ایران به امکانات رفاهی مناسب و متنوع شناخته می‌شوند. نمونه بارز این موضوع سیستم تهویه مطبوع دستی خودرو است که در مقایسه با خودروهای هم رده ضعیف‌تر است. در واقع به غیر جدید‌ترین تیپ این خودرو، آپشن‌های رفاهی مدل‌های قدیمی‌تر آن چندان چنگی به دل نمی‌زنند.

ام وی ام 315 پلاس تنها هاچ بک مدیران خودرو است که سال ها است در بازار خودرو ایران عرضه شده و رقیب جدی محصولاتی مثل پژو 206 یا پژو 207 محسوب می شود. اما مدیران خودرو همواره سعی کرده تا با ارایه شرایط فروش خوب و همچنین اقساط های بلند مدت، کارت برنده جذابی را برای خریدار ارایه دهد. MVM 315 یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین خودروهای شرکت مدیران خودرو در بازار ایران است. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال 2009 رونمایی کرد و با نام چری فالوین 2 در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند. مدیران خودرو در سال 1391 نخستین مدل ام وی ام 315 را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد. در طول سال‌های دهه 90 شمسی مدل‌های مختلفی از این خودرو توسط ام وی ام روانه بازار شد؛ اما مدل فیس لیفت MVM 315 بیشترین توجه را به خود جلب کرد.

ام وی ام 315 پلاس به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 7.3 لیتر بنزین را به شکل ترکیبی مصرف می‌کند. فرمان این خودرو از نوع برقی بوده و نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و روی پیشرانه فشار کمتری را وارد خواهد کرد. مدیران خودرو زمانی نسل اول ام وی ام 315 را به بازار عرضه کرد که پژو 206 به عنوان یک هاچ بک فرانسوی توانسته بود بخش زیادی از بازار هاچ بک‌های اقتصادی را به خود اختصاص دهد، اما با این وجود نسل اول ام وی ام 315 با طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی توانست حضور موفقی را تجربه کند. ام وی ام 315 پلاس به عنوان دومین فیس لیفت روی این هاچ بک اقتصادی چینی محسوب می‌شود و طراحان سعی کردند تا ظاهر خودرو را با کمترین هزینه ممکن ارتقا دهند. از تغییرات اعمال شده در بخش جلوی این خودرو می‌توان به اضافه شدن جلوپنجره، سپر جدید و چراغ‌های روشنایی روز اشاره کرد.

در خصوص قیمت رسمی و نهایی این خودرو مطمینا تا زمان رونمایی آن باید منتظر ماند، اما می توان بازه حدودی آن را حدس زد. نخست به دلیل استفاده از گیربکس اتومات در مدل پلاس می توان اختلاف قیمت حداقل 20 میلیونی را از این لحاظ انتظار داشت. تغییرات صورت گرفته و آپشن اضافه شده بر روی این خودرو را نیز که اضافه کنیم و افزایش قیمت کلی خودرو در سال 99 تا زمان عرضه این محصول را نیز که اضافه کنیم می توان انتظار داشت این خودرو نسبت به مدل قبلی حداقل 30 تا 40 میلیون بالاتر قیمت گذاری شود. مدل فعلی 315 در حال حاضر (آخر فروردین 1399) 151 میلیون قیمت گذاری شده است. ام وی ام 315 چند سالی است که از سوی مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شده و تاکنون شاهد حضور دو نسل از آن در خیابان های کشور بوده ایم. این خودرو که مانند دیگر محصولات مدیران خودرو متعلق به شرکت چری چین بوده و در ایران مونتاژ می شود در سرزمین مادری خود با عنوان چری Fullwin شناخته می شود اما در ایران با برند MVM وارد بازار شده است.

نگاهی به مشهورترین خودروهای ملی در کشورهای جهان

فرمان خودرو نیز از نوع برقی است که در مقایسه با فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری به نمایش خواهد گذاشت و فشار کمتری نیز بر موتور وارد می‌کند. پژو ۲۰۷ و ام وی ام ۳۱۵ (MVM315) دو مدل از هاچ‌بک‌های میان‌رده مونتاژ داخل هستند که طی دوران حضور خود در ایران، توجه شمار نسبتا زیادی از مشتریان را به ‌سوی خود جلب کرده‌اند. به‌ویژه Peugeot 207i با ارائه ظاهری نسبتا اسپرت‌تر در مقایسه با محصولات هم‌رده، موفق شده است ضمن تأمین نیازهای خانوادگی، برخی از مشتریان جوان‌تر با روحیات اسپرت‌پسند را نیز با خود همگام سازد. MVM315 نیز در سال ۹۹ با فیس‌لیفت سوم خود تحت عنوان MVM 315 پلاس، به دست مشتریان ایرانی رسید و مرحله‌ای تازه از دوران حیات خود در ایران را کلید زد. در مطلب پیش رو از سری مقالات مقایسه‌ای جذاب همراه مکانیک، قصد داریم تا این دو هاچ‌بک خانوادگی مونتاژ داخل را مقابل یکدیگر قرار داده و متنی جامع پیرامون مقایسه ام وی ام 315 پلاس با پژو 207i به محضر شما مخاطبان گرامی ارائه دهیم.

در این مطلب به معرفی MVM 315 شرکت مدیران خودرو و شرح تغییرات و مدل ها و تیپ های مختلف آن تا جدیدترین نسخه MVM 315 پلاس می پردازیم. در طراحی بیرونی، قسمت جلو خودرو (سپر و جلوپنجره) تغییرات داشته و سعی شده با خودروهای امروزی تر و نسل جدید طراحی های خودرو همخوانی بیشتری داشته باشد که مشخصه اصلی آن جلوپنجره بزرگتر است. خودروی MVM 315+ مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که می‌تواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار کنترل کند و هنگامی که دما و فشار تایرها غیرطبیعی است، از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند.

{

رقبای موجود در بازار – بررسی مشخصات MVM 315 پلاس

|}

بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام 315 در مقایسه با پژو 206 کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. در پایان این بحث، می‌توان نتیجه گرفت که اگر سواری نسبتا اسپرت با هندلیگ برتر را مدنظر دارید، پژو ۲۰۷ تجربه رانندگی بهتری برای شما رقم خواهد زد؛ اما درصورتی‌که سواری نرم و آسایش‌بخش‌تر را در اولویت خود قرار داده‌اید، ظاهرا نوع سواری هاچ‌بک چینی بیشتر مناسب‌ شما خواهد بود.

تجربه نشان داده است که دیسک و صفحه ام وی ام 315 خیلی زودتر از سایر خودروها تمام می‌شوند. به‌خصوص اگر از بازار دست دوم اقدام به خرید این خودرو می‌کنید، پیشنهاد ما این است که در همان ابتدا برای تعویض دیسک و صفحه اقدام کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. از طرف دیگر، MVM315 به‌واسطه برخورداری از پیشرانه ۱.۵ لیتری، توان تولید ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو نیز مشابه ۲۰۷ از یک گیربکس چهارسرعته اتوماتیک به‌منظور انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بهره می‌برد؛ با این تفاوت که اثری از گیربکس دستی ۵ سرعته در ام وی ام ۳۱۵ جدید مشاهده نمی‌شود. سیستم ESP در خودروی MVM 315+ یکی از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودرو می‌باشد که وظیفه آن حفظ پایداری خودرو در تمام شرایط رانندگی مخصوصا هنگام حرکت خودرو در پیچ می‌باشد.

این تغییر به وضوح سبب می‌شود تا موقعیت ام وی ام 315 پلاس در بازار تقویت شود چرا که در حال حاضر هاچ‌بک‌های اقتصادی اندکی با گیربکس اتوماتیک در کشورمان حضور دارند. شتاب رسمی ام وی ام 315 پلاس 12.5 ثانیه عنوان شده است و حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 170 کیلومتربرساعت خواهد بود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام 315 پلاس نیز 7.3 لیتر در صد کیلومتر برآورد شده است.

{

طراحی داخلی، امکانات، فضای داخلی و ایمنی

|}

نمایشگر کیلومتر خودروی MVM 315+ با نورپردازی خاص و بافت لانه زنبوری به سبکی مدرن دیزاین شده است که شامل اطلاعاتی از قبیل دما، میزان مصرف سوخت، فشار باد تایرها، هشدار تغییر دنده و زنگ خطر مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا می‌باشد. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های پژو ۲۰۷، جک j4، دنا پلاس اتومات، جک j5 و … میباشد.ارزش خریداین خودرو در بازار کمی قیمت بالایی دارد که در صورت ارزانتر بودن، ارزش خرید بالاتری را خواهد داشت. اینکه این خودرو را با رتبه اول تیپ هاچ بک جهان در سالیان قبل مقایسه کنیم کمی شرم آور هست علت هم به میزان توانایی های صنعت خودرو ایران برمیگردد.اگر عادلانه بخواهیم این خودرو را مقایسه کنیم به نظر بنده مزدا 121 ژاپن بهترین گزینه عادلانه هست. یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام 315 مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است.

نسخه فیس‌لیفت این خودرو در سال 1394 به بازار عرضه شد و رقابت شدیدتری را با پژو 206 تیپ 5 آغاز کرد، رقابتی که پس از تغییرات قیمت‌ها به نبرد ام وی ام 315 نیو با پژو 207 منجر شد. در نهایت و از سال 1399 شاهد عرضه دومین فیس‌لیفت ام وی ام 315 به بازار بودیم، خودرویی که با پسوند پلاس متمایز شده است و هدف آن به چالش کشیدن پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچ‌بک‌های اتوماتیک و اقتصادی بازار است؛ چرا که این خودرو اکنون به گیربکس اتوماتیک مجهز است. چری فولوین / Chery Fulwin یا ام وی ام 315 (آنطور که در ایران شناخته می شود) یکی از ارزانترین خودروهای بازار چین است که نسل اول آن از سال 2001 در چین عرضه شد. در هر دو نسل مدلهای صندوقدار نیز عرضه گردید که به خاطر شکل و طراحی ظاهری آنان خیلی مورد توجه و پسند مشتری ایرانی قرار نگرفت. در سوی دیگر، MVM315 از سال ۱۳۹۱ توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار داخل شده و تاکنون سه نسخه فیس‌لیفت از آن به پارکینگ منازل مشتریان ایرانی راه پیدا کرده است.

حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای خرید این خودرو، نظرات تعدادی از صاحبان آن را نیز جویا شوید. حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. در کابین خودروی MVM 315+، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو با عملکرد قابل اطمینان وجود دارد. در صورت وقوع صانحه، ایربگ‌های خودروی ام وی ام 315 پلاس نیروی ضربه را به طور مساوی روی سر و سینه سرنشینان توزیع می‌کنند تا از برخورد مستقیم سرنشینان با بدنه خودرو جلوگیری شود و از آسیب راننده و سرنشینان جلوگیری شود. خودروی MVM 315+ مجهز به دوربین عقب برای تشخیص فاصله از موانع تعبیه شده است که می‌تواند برای کمک به راننده در مشاهده عابران پیاده، وسایل نقلیه، حتی حیوانات خانگی در عقب خودرو به کار رود.


ثبت نام خودرو mvm فرهنگیان