چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2021-05-07
18 نکته برای ساخت تبلیغات موثر
مشتریان از نظرات مثبت و بازخوردهای عالی درباره تجربه عکاسی در آتلیه سپهر سخن گفتهاند. همچنین، آتلیه سپهر با ارائه خدمات مشاورهای قبل از عکاسی، به مشتریان کمک میکند تا بهترین سبک و ایدهها را برای عکسهای خود انتخاب کنند. این آتلیه با داشتن موقعیت مکانی مناسب در قلب شهر شیراز، دسترسی آسان برای مشتریان فراهم کرده و به عنوان گزینهای مطمئن برای عکاسی پرتره و خانوادگی شناخته میشود. یکی از نکات مهم در انتخاب آتلیههای عکاسی در شیراز، بررسی نحوه تعامل و ارتباط با مشتریان است. آتلیههایی که به نیازهای خاص شما گوش میدهند و در فرآیند عکاسی مشارکت میکنند، میتوانند نتیجه بهتری را ارائه دهند. همچنین، توجه به تجربه آتلیه در همکاری با برندهای مختلف میتواند نشانهای از کیفیت و حرفهای بودن آن باشد.
با استفاده از سئوی محلی میتوان افراد ساکن منطقه جغرافیایی خاصی را به سمت وبسایت هدایت کرد. این شکل از بازاریابی برای کسب و کارهایی با فروشگاههای فیزیکی که میخواهند افراد ساکن منطقههای نزدیک را جذب کنند سودمند است. سئو چندفرهنگی نیز به تلاش برای جذب مخاطب از مکانهای مختلف دنیا گفته میشود. در این شکل از بازاریابی، برندها با تولید محتوا به چند زبان مختلف، برای گسترش مخاطبان خود تلاش میکنند. تجربهای که کسب و کارها با استفاده از محتوای شخصیسازی شده بر اساس ویژگیهای شخصی، رفتارها و دادههای قبلی مخاطبان برای آنها فراهم میکنند، در موفقیت آنها تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. استفاده از چتباتها، دادههای ارائه شده توسط کاربران و ابزارهای دیگر برای شناخت آنها، تولید محتوای شخصیسازی شده و پیشنهاد بهترین محصولات یا خدمات به آنها برای کسب و کارها ضروری است.
بدانید که در فضاهای مختلفی میتوانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. تعداد کمی از افراد هستند که تا به حال تراکت های چسبیده به سطح خیابان ها را ندیده باشند. منظور ما این نیست که این آگهی ها حتما میتواند توجه مشتریان را جلب کند، اما میتواند شانس این اتفاق را افزایش دهد. باعث میشود مشتریان بیشتری نسبت به گذشته داشته باشید و از همین رو فروش شما افزایش مییابد. زمانی که کمپین تبلیغاتی جذاب و مناسبی را به مصرف کنندگان ارائه کنید، مجاب میشوند که از خدمات یا محصول شما استفاده کنند.
این روش بهخصوص توی فروشگاههایی مثل آمازون حسابی جواب میده، جایی که امتیاز ستارهها و نظرات کاربران، کلی به انتخاب و تصمیمگیری خرید کمک میکنه. تبلیغات چاپی که سالهاست جایگاه خود را در دنیای تبلیغات حفظ کرده است، شامل پوسترها، بروشورها، آگهیهای روزنامهای و مجلات میشود. همچنین گفتنی است که با وجود تغییرات در طراحی و نحوه استفاده، تبلیغات چاپی همچنان بهعنوان یکی از رسانههای کلاسیک و مؤثر شناخته میشود.
تبلیغات میتواند یکی از مهم ترین فعالیت ها در شناخته شدن برند و بیشتر فروخته شدن محصولات یا خدمات به شمار رود. فروش بیشتر، مورد بسیار مهم در فایده تبلیغات است؛ به گونه ای که اگر فروش خوبی از کمپین دریافت نکنید، بهتر است استراتژی خود را مورد بررسی قرار دهید. مردم اغلب با مقایسه قیمت ها، کیفیت و خدمات، از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و از وبسایتی به وبسایت دیگر میروند.
تبلیغات دیجیتال به شما کمک میکنند به افراد خاصی دسترسی پیدا کنید که دقیقاً با علایق کلیدی و نیازهای مخاطبان هدف شما مطابقت دارند و باعث افزایش فروش کسبوکار شما میشوند. یکی از فواید تبلیغات این است که به شما کمک میکند تا نام برند خود را به مخاطبان گستردهتری معرفی کنید. تبلیغات آنلاین به شما این امکان را میدهد تا در فضای مجازی بهسرعت شناخته شوید.
این روشی است که همواره مورد استفاده کمپانی های بزرگ، متوسط و کوچک قرار گرفته و بدون شک ادامه خواهد یافت. اکنون که میدانید چرا تبلیغات مهم است، بهتر است به ادامه مطلب بپردازیم. هر چه در توان داشته باشیم؛ برای کمک به کسب و کار شما به خدمت میگیریم.
روشهای تبلیغاتی قدیمی
بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. یه تبلیغ وقتی حس خاصی در مخاطب ایجاد کنه، خیلی بیشتر توی ذهنش میمونه.
در واقع، بازاریابی مجدد شانسی دوباره برای تبدیل مخاطب به مشتری، افزایش میزان فروش و جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات را به کسب و کارها میدهد. میتوان در پلتفرمهای تبلیغاتی مختلفی مانند گوگل، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و... رویدادهای حضوری و آنلاین، فرصتهای مناسبی برای برقراری ارتباط میان کسب و کارها و مخاطبان آنها و معرفی برند و محصولات یا خدمات هستند. به همین دلیل تبلیغات و «بازاریابی در رویدادها یا ایونت مارکتینگ» (Event Marketing) از روشهای محبوب تبلیغاتی برای کسب و کارها محسوب میشود. بازاریابی کلمهای کلی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و تبلیغات، زیرمجموعه بازاریابی به شمار میرود.
- با تکرار پیامهای تبلیغاتی، نام برند در ذهن مخاطبان ماندگار شده و بهمرورزمان، برند شناختهشدهتر و محبوبتر میشود.
- باید به مشتریان تأکید کند که چه اقداماتی را برای خرید کالا یا ثبتنام در یک سرویس از طریق شرکت شما، انجام دهند.
- با این رویکردها، می توانید تبلیغاتتان را به شکلی موثر و موفق تر تنظیم کنید و به نتایج مطلوب تبلیغات خود دست یابید. {
- TBT مدتزمانی را اندازهگیری میکند که صفحه در طول فرایند بارگذاری پاسخگویی ضعیفی به تعاملات کاربر دارد. |}{
- یکی از محبوبترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وبسایت کسبوکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است. |}{
- از طرفی هم ما بهتازگی، سرویسی جدید را بهنام «تبلیغات محتوامحور» به پنل خود اضافه کردیم. |}
ابزارهای مختلفی برای اندازهگیری نتایج تبلیغات وجود دارند، ازجمله تحلیل وبسایت، نظرسنجی از مشتریان و استفاده از نرمافزارهای تحلیل داده. این پیام باید بهگونهای طراحی شود که نهتنها توجه مخاطب را جلب کند، بلکه او را به انجام عمل موردنظر، مانند خرید محصول یا استفاده از خدمات، ترغیب کند. برای ایجاد یک پیام تبلیغاتی مؤثر، باید به عواملی همچون سادگی، وضوح، ارتباط عاطفی و منحصربهفرد بودن آن توجه کرد.
به عنوان مثال، می توانید تبلیغات رادیویی یا بازاریابی کافئین را به جای تبلیغات رسانه های تصویری انتخاب کنید. تبلیغاتی که بهطور خاص برای نیازها و سلایق گروه خاصی از مشتریان طراحی شده باشد، احتمال موفقیت بیشتری دارد. با انجام این تست، میتوانید بیابید کدام نسخه از تبلیغ از نظر جذب مشتری و افزایش فروش موفقتر عمل میکند.
۱۴ - احساسات مخاطب را درگیر کنید
انتشار و اشتراکگذاری این محتوا با افزایش تعداد بکلینکهای وبسایت باعث بهبود رتبه سایت میشود، اعتبار کسب و کار در حوزه تخصصی را افزایش میدهد و اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان هدف قرار میدهد. این موضوع باعث افزایش آگاهی از برند درباره محصولات و خدمات جدید، دریافت دادههای جدید درباره کاربران، کمک به تشخیص و تأکید بر ارزشهای برند و افزایش ترافیک وبسایت میشود. زمانی که متوجه شوید هدف شما از تبلیغات چیست، میتوانید استراتژی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.
تبلیغات حرفهای، تخصصی است که به دانش گستردهای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است. از طرف دیگر این کار جزئیات بسیاری دارد که هر آژانس تبلیغاتی از عهده هماهنگی آن برنمیآید. به بیانی سادهتر، تبلیغات بخشی از دنیای بازاریابی را تشکیل میدهد که از طریق بسترهای مختلف بازاریابی همچون، ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، سئو، تبلیغات محیطی و… دیده میشود. تا اینجای کار، نکات کلی و مهمی که باید در تبلیغات رعایت کنید، بررسی کردیم. برای مثال، شما با کمک متریک CLV در آخر کار میفهمید روی تبلیغات چه محصولهایی سرمایهگذاری کنید.
این کمپین ثابت کرد که یک پیام ساده و ارتباط واقعی با مخاطب، میتواند دنیای کسبوکار را متحول کند. دنیای تبلیغات و برندینگ همواره در حال تغییر است؛ به همین دلیل بسیاری از کسبوکارها برای حضور موثر و مداوم در این فضا، موظف هستند سوار بر موج جدیدترین ترندهای تبلیغاتی شوند. با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید.
این مقالهها معمولاً محتوایی سرگرمکننده دارند و هدف اصلیشان هم اطلاعرسانی است، اما مثلاً به یک برند خاص چند بار در سراسر محتوا ارجاع داده میشود. چه گوگل، چه یاهو یا بینگ، همه موتورهای جستوجوی تبلیغات پولی خود را دارند. معمولاً هم یکسری کلمات کلیدی وجود دارند که قرارگرفتن تبلیغات در بالا یا دو طرف نتایج جستوجو را مشخص میکنند. تمامی پوسترها، بولتنها، بروشورها و هر نوع متن و عکس یک تبلیغ چاپی است. برخلاف رسانههای دیجیتال، تبلیغات چاپی را نمیتوان بهروشنی ردیابی و تجزیهوتحلیل کرد.
این روش به شما کمک میکند تا هزینهها را کاهش داده و نتایج بهتری کسب کنید. بسیاری از گزینههای تبلیغات دیجیتال به شما کمک میکنند بودجۀ خود را تنظیم کنید و فقط بهازای دریافت کلیک، هزینه پرداخت میکنید. مانند تبلیغات کلیکی (PPC)، به این ترتیب، تبلیغات میتواند نقش مهمی در بهبود سود کلی شرکت شما نیز داشته باشد. چه تبلیغات چاپی سنتی را در مجلات یا ایستگاههای مترو انتخاب کنید یا تبلیغات آنلاین را در رسانههای اجتماعی یا موتورهای جستوجو، چند قانون وجود دارد که تبلیغات شما را تأثیرگذار میکند. در ادامه برخی از بهترین شیوههای تبلیغاتی برای اعمال در همۀ روشهای تبلیغاتی را با هم مرور میکنیم.
تبلیغات، بسیار قدیمیتر از سایر فعالیتهای بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موتورهای جستوجو است. ازآنجاییکه اینترنت بخش بزرگی از زندگی روزمرۀ افراد را به خود اختصاص داده است، تبلیغات به دو حوزه تقسیم میشود. به طور کلی مردم در دنیای پر از تبلیغات امروز چندان میل و حوصله ای به مطالعه تبلیغات ندارند، حتی اگر این تبلیغات واقعا در جهت منافع آنها باشد.
از ویژگیهای برجسته آتلیه ارمغان میتوان به موقعیت مکانی عالی آن اشاره کرد؛ زیرا در مناطقی از شیراز واقع شده که دسترسی به آن بسیار آسان است. علاوه بر این، آتلیه ارمغان با ارائه بستههای متنوع و انعطافپذیر، امکان انتخاب خدمات متناسب با بودجههای مختلف را فراهم کرده است. مشتریان از قیمت مناسب و کیفیت بالای خدمات این آتلیه اظهار رضایت کردهاند و آن را به عنوان یکی از بهترین آتلیههای عکاسی شیراز توصیه میکنند.
وقتی میخوای یه تبلیغ جذاب بسازی، میتونی از اصول طراحی استفاده کنی تا نقطه تمرکزهایی ایجاد کنی که اول از همه چشم مخاطب رو جذب کنن، مثل یه تصویر خاص یا تیتر بولد. کیه که از یه خنده حسابی بدش بیاد؟ طنز تو تبلیغات مثل یه نفس تازه میمونه که پیام شما رو نهتنها بهیادماندنی میکنه، بلکه قابل به اشتراکگذاری هم میشه. وقتی شوخیها درست به هدف بخورن، یه حس مثبت و جذاب دور برندتون شکل میگیره و شما میشید اون برند بامزه و خوشانرژی تو ذهن مخاطب.
{یک: تعیین هدف کمپین و شناخت دقیق مخاطبان هدف
|}INP به عنوان یکی از فاکتورهای جدید Core Web Vitals از طرف گوگل معرفی شده است. این معیار نشاندهنده زمان تاخیر بین اولین تعامل کاربر با صفحه و زمانی است که صفحه بعدی به درستی نقاشی میشود. به عبارت دیگر، INP بررسی میکند که چقدر زمان میبرد تا صفحه به واکنش کاربران در تعاملات سریع مثل کلیک، اسکرول یا تایپ واکنش نشان دهد. بهبود این معیار میتواند تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و رتبهبندی سایت شما در گوگل داشته باشد.
تمامی مقالات آکادمی آمانج با تلاش و اشتیاق توسط نویسنده های ما تولید و منتشر شده است و محتوای مقالات عاری از هرگونه مطالب زرد و بیهوده است. خوشحال خواهیم شد نظر خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. در صورتی که دوره ای قبلا خریداری نموده اید، از طریق سایت قدیم می توانید دوره هایتان را مشاهده نمایید. تصور کنید اگر تنها یک برند خودرو در جهان وجود داشت و رقیبی برای آن به وجود نمیآمد، چه تغییراتی را شاهد بودیم؟ به احتمال زیاد، داشتن خودروی شخصی یا حتی دیدن آن، برای اکثر جامعه دور از ذهن بود. درحقیقت، همۀ تبلیغکنندگان بازاریاب هستند، اما همۀ بازاریابان تبلیغکننده نیستند.
همچنین، ارائۀ پشتیبانی سریع و موثر از طریق چت آنلاین یا شبکههای اجتماعی، تجربه مثبتی ایجاد میکند که مشتریان را به استفادۀ مجدد از خدمات برند ترغیب میکند. تبلیغات موفق نیازمند برنامهریزی دقیق و بهرهگیری از بهترین روشهای تبلیغات است. در این مقاله، به تعیین هدف تبلیغاتی، انتخاب روشهای مناسب و معرفی ابزارهای پربازده تبلیغاتی پرداختیم. با اجرای این مراحل و توجه به جزئیات، میتوانید تبلیغات موفقی برای کسب و کار خود داشته باشید.
با ایجاد یک پرسونای مشتری، میتوانیم تصویری واضح از مخاطب هدف خود داشته باشیم و پیامهای تبلیغاتی را متناسب با نیازها و خواستههای آنها طراحی کنیم. این شناخت عمیق به ما کمک میکند تا پیامهای تبلیغاتی هدفمندتری را ارائه دهیم و در نهایت به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. زمانی که یک محصول یا خدمت جدید وارد بازار میشود، تبلیغات نقش کلیدی در معرفی آن به مخاطبان هدف ایفا میکند. با نمایش مزایای محصول و بیان تفاوتهای آن با رقبا، تبلیغات میتواند نیاز مشتریان را برآورده کند و آنها را بهسمت خرید سوق دهد. همچنین، تبلیغات به ایجاد و تقویت برند کمک کرده و باعث میشود که نام و محصولات یک کسبوکار در ذهن مشتریان ماندگار شود.
بهینهسازی Core Web Vitals CSS تاثیر بهسزایی در LCP دارد.وجود کدهای CSS اضافی و حجیم باعث تاخیر در بارگذاری و در نتیجه LCP بالا خواهد شد. کاهش حجم کدهای CSS تأثیر مثبت در LCP، زمان بارگذاری و رتبهبندی سایت در نتایج جستجو را بههمراه دارد. RankBrain یکی از بخشهای هوش مصنوعی گوگل است که به رفتار کاربران توجه میکند. اگر کاربران روی یک نتیجه کلیک کرده و زمان زیادی را در آن سپری کنند، گوگل سیگنال مثبتی دریافت خواهد کرد.
تبلیغات رادیویی بهویژه برای تبلیغات محلی و منطقهای نتیجۀ خوبی دارند. امروزه تبلیغات پادکست روشی مشابه اما مؤثرتر بهویژه برای مخاطبان محلی است. تبلیغات بیلبورد هم درواقع بهنوعی تبلیغات چاپی در مقیاس بسیار بزرگتر هستند. طبیعتاً با توجه به اندازۀ آنها و همچنین نوع طراحی و محل قرارگیریشان، هزینۀ تبلیغات بیلبورد و حملونقل عمومی با تبلیغات چاپی معمولی متفاوت است.
در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد. این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد و میتواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است.
از روش های آفلاین گرفته تا آنلاین، این موارد میتوانند کسب و کار شما را معروف و معتبر کنند. تبلیغات هدفمند استراتژیهای مناسبی را برای ارتباط موثر برندها با مصرف کنندگان ارائه میدهد. حتی اگر میلیونها مشتری بالقوه داشته باشید، رقابت به شما این امکان را میدهد که مخاطبان هدف خود را کشف کنید و روی آنها متمرکز شوید.
موتورهای جستجوی مشهور مانند گوگل و بینگ، سیستم تبلیغاتی مخصوص خودشان را دارند. این سیستم تبلیغاتی که گاهی با نام تبلیغات کلیکی یا PPC نیز شناخته میشود، به نمایش تبلیغات کسب و کارها بر اساس کلمات کلیدی خاص در اولین صفحه از نتایج جستجوهای کاربران میپردازد. امروزه بیش از چهار میلیارد نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده میکنند و گفته میشود که میزان استفاده از اینترنت از سال ۲۰۰۵ تا کنون بیش از ۳۰۰ برابر افزایش داشته است. در واقع میتوان گفت که میزان استفاده از اینترنت همواره در حال افزایش است و متوقف نخواهند شد. بنابراین، اگر در استراتژیهای بازاریابی کسب و کار خود به تبلیغات آنلاین فکر نکنید، فرصتهای رقابت بسیار زیادی را از دست خواهید داد. استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت میتواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفقتر باشید.
حال این سؤال پیش میآید که یک کسبوکار چگونه تبلیغ خود را منتشر میکند تا سودآور باشد. برای رسیدن به جواب این سؤال بهتر است اول با انواع رسانههای تبلیغاتی آشنا شوید. تبلیغات سنتی مربوط به تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی است که برای بیش از 150 سال محبوب بوده است. تبلیغات چاپی مؤثرترین تبلیغات برای مشاغل است؛ زیرا مخاطبان زیادی را هدف قرار میدهد که شخصاً آگهی را از طریق آگهیها، روزنامهها و پست دریافت میکنند. در دنیای دیجیتال، رقابت بسیار شدید است و برای دیده شدن در میان رقبا، باید از ابزارهای تبلیغاتی استفاده کرد.
وقتی واقعیت را تجربه میکنیم، ممکن است متوجه شویم که آنچه در تبلیغات نشان داده شده، واقعیت کاملی از محصول یا خدمات نیست. به علاوه، برخی تبلیغات به ما انگیزه میدهند که خرید کنیم، اما وقتی محصول را دریافت میکنیم، ممکن است احساس کنیم که نیازی به آن نداریم. امیدوارم با خواندن این مطلب دید روشنی برای شروع تبلیغ محصول یا خدمات خود پیدا کنید و با برنامهریزی و بودجهبندی درست، سودآوری خوبی را برای کسبوکار خود تجربه کنید. در انتها پیشنهاد میکنم با گوشدادن این پادکست فوقالعاده با موضوع تبلیغات چیست، بهسادگی مفهوم تبلیغات و مزایای آن برای کسبوکار خود را درک کنید.
امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرتانگیز است! بدیهی است که این روند صعودی متوقف نمیشود و اینترنت هر روز نقش پررنگتری در زندگی مردم پیدا میکند. پس اگر هنوز تبلیغات دیجیتال را برای برندتان بهکار نگرفتهاید، باید بگوییم که متاسفانه از بسیاری از رقیبهایتان که در این فضا حضور دارند، عقب هستید.
اگر در کوچه ای خلوت یا محیط دور افتاده ای از مشتریان بالقوه کسب و کار خود را ایجاد کنید که عملا افراد از وجود آن آگاهی ندارند، به احتمال زیاد بیزینس موفقی نخواهید داشت. همچنین آینده شغلی آنها را در حاشیه امنیت قرار می دهد و آنها با اضطراب کمتری فعالیت خود را ادامه می دهند. بنابراین تبلیغات علاوه بر ایجاد وفاداری بیشتر تیم فروش، به رشد کسب و کار نیز کمک می کند. وقتی رقابتی وجود دارد و کسبوکاری سعی میکند شما را از بین ببرد، شما در تجارت بهتر عمل میکنید. از منابع خود بهشکلی بهینه استفاده کرده و تلاش میکنید ضرر را کاهش دهید و بازار را سریعتر به دست آورید. همۀ اینها به این معناست که شما در سطح بهینۀ خود عمل میکنید و نتیجۀ بهتری در انتظار شماست.
برای افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت، سئو (SEO) و بازاریابی محتوایی از موثرترین استراتژیها در بازاریابی اینترنتی هستند. سئو با بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، باعث میشود سایت شما در نتایج جستجو رتبۀ بهتری کسب کند و ترافیک ورودی ارگانیک جذب کند. این روش نیازمند زمان و تلاش نسبتاً زیاد است اما نتایج بلندمدت و پایداری دارد. از طرفی، بازاریابی محتوایی با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مخاطبان، نه تنها ترافیک ارگانیک را افزایش میدهد، بلکه اعتماد مشتریان و اعتبار برند شما را نیز تقویت میکند. ترکیب این دو استراتژی میتواند نتایج چشمگیری به همراه خود داشته باشد. تبلیغات به شما این امکان را میدهد که تعاملات مداومی با مشتریان خود برقرار کنید.
در مقالهٔ «مدل بازاریابی STP چیست (پیشنهاد جذاب کاتلر!)»، دربارهٔ جایگاهیابی مفصل صحبت کردیم. استراتژی جایگاهیابی شماست که مشخص میکند چه تفاوتی با رقبا دارید و قرار است چگونه در ذهن مشتریان جا خوش کنید. میتوانید پیامکی ارسال کنید که او را به خریدن شلواری مناسب با آن پیراهن تشویق کند. همچنین چون همیشه برای آنها پیام نمیفرستید، پیامتان نظرشان را بیشتر جلب میکند.
همانطور که میدانید، بهرهگیری از تبلیغات در کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد که از میان آنها می توان به افزایش فروش و افزایش آگاهی از برند به عنوان مهمترین مزایا اشاره کرد. همه ما تا حدودی میدانیم که تبلیغات چیست و به چه شکلهایی انجام میشود، اما گاهی اوقات نمیتوانیم تعریف دقیقی برای آن ارائه دهیم و استراتژی کارآمدی برای آن طراحی کنیم. همچنین، انواع تبلیغات و مراحل طراحی کمیپنهای تبلیغاتی موفق را بررسی میکنیم. تبلیغات موثر به تبلیغاتی گفته میشود که نه تنها پیام برند را بهخوبی منتقل میکنند، بلکه تأثیر طولانیمدتی نیز بر ذهن مخاطبان میگذارند.
این کمپانی برای آگاهی بیشتر مخاطبان و مصرف کنندگانش از روش های تبلیغاتی استفاده میکند تا بتواند بازی های جدید خود را بفروشد. اگر صاحب کسب و کاری هستید که در مدت کوتاه، محصولات یا خدمات جدیدی ارائه میدهید، حتما باید برای اطلاع رسانی این موارد به مشتریان از تبلیغات یا سایر روش های بازاریابی استفاده کنید. اجرای تبلیغات سایت میتواند کسب و کار را در ذهن مخاطب ماندگار کند؛ در صورتی که تبلیغات اجرا شده، خدمات یا محصولات را به درستی معرفی کند. به اطراف نگاه کنید – تبلیغاتی تهاجمی و مداومی را خواهید دید که تقریبا همه جزو موفقترینها هستند.
تبلیغات هدفمند یا هدف گذاری تبلیغات، راهی برای بازاریابان است تا تبلیغاتی را به مشتریان ارائه دهند که منعکس کننده ویژگی ها، علایق و رفتار خرید خاص آنها باشد. با هدفمندسازی تبلیغات، تبلیغها به شکلی زمانبندی شده و در کانالهایی که مخاطبان مورد نظر ترجیح میدهند، نمایش داده میشوند. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. زمانی که کسبوکار شما دشمنی در بازار ندارد، مشتری وفاداری نیز وجود نخواهد داشت.
این روزها بازاریابی محتوایی توانسته در همه صنایع، از کسبوکارهای کوچک و خانگی گرفته تا سازمانهای شناختهشده و تخصصی جای خود را پیدا کند. حالا دیگر کسی نمیتواند منکر این شود که روش سنتی بازاریابی جای خود را به بازاریابی محتوایی داده است. خیلی از کسبوکارهای کوچک، اصلا نمیدانند آیا تبلیغاتشان نتیجه دارد یا نه. پلتفورمهای تبلیغات آنلاین مانند Google AdWords و فیسبوک، اطلاعات زیادی دربارهی تبلیغات شما در اختیارتان قرار میدهند و این به شما کمک میکند تا متوجه شوید آیا تبلیغاتتان اثری دارد یا نه.
گوگل در سال ۲۰۲۱ این مفهوم را به عنوان یک فاکتور رتبهبندی رسمی معرفی کرد تا سایتهایی که تجربه بهتری ارائه میدهند، جایگاه بهتری داشته باشند. تجربه صفحه شامل مجموعهای از سیگنالها است که نشان میدهد یک سایت چقدر برای کاربران جذاب، سریع و ایمن است. گوگل برای اندازهگیری تعامل کاربران با صفحات، معیارهای مختلفی را در نظر میگیرد. Safe Browsing قابلیتی است که گوگل بهمنظور محافظت از کاربران در برابر سایتهای مخرب و بدافزارها ارائه میدهد. این ویژگی تضمین میکند که سایتها فاقد بدافزار (Malware) و محتوای مضر(Spam) باشند. گوگل سایتهای آلوده به بدافزار را از نتایج جستجو حذف کرده یا به کاربران هشدار میدهد.
اینجا